dinsdag 23 juli 2013

Lantaarnpalen en overstaptijden

Goeiemorgen! Zooo... eventjes rustig wakker worden hoor. Het was een heftige reis gisteren. 's Morgens om half 6 ging de wekker al, want om half 7 zou de taxibus komen waarmee we naar Schiphol werden gebracht. We waren snel op het vliegveld, en ook snel door de douane en bagagedrop. Na eventjes een hapje en een bak starbuckskoffie (we moeten toch vast wennen) was het alweer op een draf naar de gate, want we moesten om half 10 boarden. Ehmmm... dachten we.

Bij de gate aangekomen, stond er op de borden: delayed...Nieuwe vertrektijd: 14.30!! Aaaarch... wat een lange vertraging! En erger: we hadden een overstap op Atlanta waar we twee uur de tijd voor hadden. Dat gingen we dus sowieso niet halen. Bij het informeren over de vertraging, hoorden we dat het vliegtuig in Amerika tegen een lantaarnpaal aangebotst was! Lekker geruststellend ook... ;)

We hebben ons maar geïnstalleerd bij een airportlounge om de tijd uit de zingen tot de nieuwe vertrektijd.

Toen was het eindelijk tijd om het vliegtuig in te gaan. Als soort van wet van Murphy was er ook nog iets mis met een of andere kar die ons van de slurf af moest slepen... nog meer vertraging! Maar goed, daarna konden we eindelijk op weg. We hebben onszelf goed vermaakt met filmpjes kijken, spelletjes doen met de kids en eten. De kids deden het weer erg goed en hebben geen kik gegeven of gezeurd. Tim en Bas hebben ook nog wat geslapen, Emma zat uiteraard weer met ogen op schoteltjes zichzelf wakker te houden.

Het was nog de vraag wat er op Atlanta zou gebeuren... zouden we nog op een volgende vlucht gezet kunnen worden, of moesten we naar een hotel? Eerst maar eens door immigrations. Dat ging gelukkig snel, en tijdens het wachten werden de kids tegen wil en dank geëntertaind door een Puerto Ricaans vrouwtje dat steeds een hond na deed. Ze reageerden er vooral verbaasd op :P

Toen we door de mangel gehaald waren en goedgekeurd bevonden waren om Amerikaanse bodem te betreden, moesten we nog even door een aparte agriculture-check, want ze hadden iets gezien in een van onze tassen. Na wat zoeken, werd Gerda's tas er uit gevist. Die had iets zwaar illegaals op haar kerfstok: ze had een zakje radijsjes meegesmokkeld :P Foei! De vrouw bij security kon er gelukkig wel om lachen en we mochten door.

De vrouw die ons voor een tientje hielp met al onze bagagezooi lootste ons door de rijen heen en had uiteindelijk geregeld dat we op de vlucht van half 10 mee mochten. In het volgende vliegtuig waren we zo moe (we waren al meer dan 24 uur op!), dat we allemaal geslapen hebben. Na drie uur landden we dan toch eindelijk op onze eindbestemming: Phoenix! Pffff... wat een reis!

In het hotel aangekomen (Best Western Inn of Tempe), kwamen we nog tot een vervelende ontdekking: Ronalds' rijbewijs zat niet in zijn tas! Dat is wel echt onmisbaar, aangezien hij 1 van de campers bestuurt, plus ook in Houston een huurauto heeft. Hij heeft dus nog tot diep in de nacht zitten bellen en regelen dat dat rijbewijs hier wordt bezorgd. Dat wordt wel pas morgenochtend, dus we moeten wat schuiven in de planning. Komt goed, we hadden op de volgende bestemming (Sedona) twee nachten gepland, dus daar zijn we wat flexibel.

Inmiddels zijn we weer soort van wakker. Ik heb heel onrustig geslapen. Om twee uur 's nachts waren de jongens wakker en ik dus ook, en voelde het alsof het ochtend was. Gelukkig zijn we weer ingedut, tot Bas om een uurtje of 5 begon te jammeren. Ik ben een tijdje met hem op geweest, en net toen hij weer in slaap viel, werd Tim wakker. En zo wisselen ze elkaar lekker af. Ze zijn ook erg moe, nu allebei aangekleed weer in bed gestapt en half slapend. Bas moest zelfs spugen net, zal wel door de enorme lange reis komen en de rare tijden van eten e.d. Nouja, hij voelde zich daarna wat opgeknapt en ligt nu even te chillen. Vanavond allemaal bijtijds slapen, dan hopelijk morgen allemaal weer fit en op weg om de vakantie echt te beginnen!

1. Niet het beste begin van je vakantie. Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal gewoon lekker. Veel plezier, geniet ervan!

2. acht je moet maar zo denken, nu weet je ten minste dat je onderweg bent geweest.. veel plezier! (en ik hoop dat ronalds rijbewijs een betere reis heeft dan jullie)

3. Het zal eens straightforward gaan bij jullie ;-)