dinsdag 23 februari 2016

Lange ritten en luie rivieren

Maandag 22 februari

Vanmorgen weer heerlijk ontbeten met veel vers fruit en een lekkere geroosterde bagel. Een half uurtje later dan gepland hadden we al onze zooi ingepakt en geherorganiseerd en waren we op weg naar onze volgende bestemming. Tja, time-management is niet onze sterkste kant, geloof ik.

Dat bleek helemaal toen Ronald zich bedacht dat hij zijn nieuwe statief in de kast had laten liggen van de hotelkamer. Oeps! Gelukkig waren we nog niet heel ver weg gereden en konden we nog terug. Al met al was het behoorlijk laat geworden. We besloten om Kennedy Space Center vrijdag te gaan doen. Dan moeten we toch die richting uit rijden naar het vliegveld. Aangezien we pas rond 6 uur 's avonds vliegen, hebben we de hele ochtend en een deel van de middag daar te besteden. Dus vandaag gelijk op naar Orlando.

De verdere rit van drie en half uur verliep voorspoedig. Na een lunchbreak bij de Pizza Hut scoorden we nog een doos donuts (die nu nog voor 3/4e vol is hoor, no worries).

Rond half 5 waren we in ons hotel, het Cabana Bay Resort van Universal Studios (in het continental gedeelte). De kids hadden het mooie grote zwembad al gelijk gespot en het was nog lekker warm, dus we schoten gelijk onze zwemkleding aan en doken er in.

Emma en ik hebben de lazy river helemaal ontdekt. Wat is dat heerlijk! We hadden twee zwembanden gekocht en lieten ons steeds opnieuw lekker meedrijven met de stroom, tussen de stroompjes, watervallen en palmbomen door. Toen we er uit kwamen, bleek Tim naast Ronald in slaap te zijn gevallen op de strandstoel. Hij voelde ook helemaal warm en had rode wangen. Ahhh nee he!!! We hebben snel de boel opgepakt en hem lekker in bed gelegd. Hopelijk is hij na een goede nachtrust morgen weer in orde! (Tim heeft wel vaker opeens hele hoge koorts en is de volgende dag regelmatig weer gewoon fit). Ik ben echt zwaar klaar met al die griepgevallen!!

Ik ben maar even bij Tim gebleven terwijl de anderen beneden zijn gaan eten. Ze brachten voor mij en Tim een maaltijd mee naar boven. Tim was niet meer wakker te krijgen, dus zijn portie staat in de magnetron. Ronald heeft ondertussen 3-dagen-parkhoppasjes gehaald voor Universal, met korting van ons hotel. Geen Disney dit keer voor ons dus, maar er zijn hier twee parken van Universal, waarvan we er eentje nog nooit bezocht hebben. Er zijn allemaal nieuwe attracties net bijgebouwd van Harry Potter. We zijn benieuwd...

1. Wat een heerlijk groot zwembad. En ach die Tim! Hopelijk zet het niet door.

2. Hallo allemaal, wat zielig voor Timmie, ik hoop dat het wonderdrankje wat Ronald heeft gekocht zijn werk goed doet, die lazy river lijkt mij ook heel leuk om te doen. Nog veel plezier daar en tot schrijfs

3. Weet niet of je het nog leest, maar tip die wij kregen...ga als eerste naar harry potter. Die is het snelste heel erg druk! Veel plezier! Lineke